V naší diagnostické praxi jsme se setkali s problémem nízkého točivého momentu a tím i výkonu motoru vozu Škoda Octavia 2,0 TFSI RS 147 kW. Příčinou bývají praskliny dosedací plochy klapky obtoku výfukové skříně turbodmychadla.
Ani kontrolou ventilu N75, který řídí plnící tlak turbodmychadla, ani odlehčovacího Pop – Off ventilu, který je zde jeho součástí jsme nezjistili žádnou anomálii. Tu jsme nalezli až po endoskopické kontrole výfukové skříně turbodmychadla, v okolí ústí obtokového kanálu Waste gate jsme objevili prasklinu na jiných kusech praskliny ba dokonce i vylomenou dosedací plochu klapky obtoku. K těmto prasklinám dochází po ujetí více jak 80 000 km, mohou být způsobeny vadou odlitku tělesa turbodmychadla, na vině však může být i nedbalé dochlazování turbodmychadla po větší zátěži.
Jak vybírat tuningovou firmuPár dobrých rad
CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno
tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz