news1

Nízký výkon motorů 2,0 TFSI 147 kW

25. srpna 2010, Ing. Zdeněk Janda

V naší diagnostické praxi jsme se setkali s problémem nízkého točivého momentu a tím i výkonu motoru vozu Škoda Octavia 2,0 TFSI RS 147 kW. Příčinou bývají praskliny dosedací plochy klapky obtoku výfukové skříně turbodmychadla. 

clanek6 praskle_turbo_1
Obr.: ústí obtokového kanálu turbodmychadla


Ani kontrolou ventilu N75, který řídí plnící tlak turbodmychadla, ani odlehčovacího Pop – Off ventilu, který je zde jeho součástí jsme nezjistili žádnou anomálii. Tu jsme nalezli až po endoskopické kontrole výfukové skříně turbodmychadla, v okolí ústí obtokového kanálu Waste gate jsme objevili prasklinu na jiných kusech praskliny ba dokonce i vylomenou dosedací plochu klapky obtoku. K těmto prasklinám dochází po ujetí více jak 80 000 km, mohou být způsobeny vadou odlitku tělesa turbodmychadla, na vině však může být i nedbalé dochlazování turbodmychadla po větší zátěži.

egr
Obr.: Detail praskliny
clanek6 praskle_turbo_3
Obr.: Trhliny a vytržené části dosedací plochy

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu