news1

Problémy se „studenými“ starty Octavie III RS

16. února 2018, Ing. Zdeněk Janda

Obrátili se na nás nespokojení majitelé prvních Octavií III RS TDI CR 135 kW s datem výroby začátek roku 2014, kteří mají problémy se starty motorů v rozpětí teplot cca 10 – 25°C. Elektronika nažhaví (dle kontrolky) a startér začne točit, trvá však cca 3 až 5 sekund, než motor naskočí. Při jiných teplotách motor naskakuje zcela normálně, prakticky na první otočení.

Problém je způsoben malou startovací dávkou paliva při výše uvedených teplotách. V rámci homologace vozidel se měřilo na válcových zkušebnách dle režimu NECD, tedy studený start, ohřátí motoru atd. Aby již samotný start ( teplota na zkušebně je cca 20 st. Celsia ) nepůsobil nadměrné emise, jsou startovací data v řídící jednotce motoru optimalizována na co nejmenší vstřikované množství paliva, takže motor svým pohybem při startu musí nejprve vyrobit dostatečné teplo, aby naskočil i s menší dávkou nafty. Projevuje se to podobně, jako na starších TDI při teplém startu, kdy už elektronika nežhavila a díky unavenému startéru, nebo vyběhanému motoru s nižší kompresí byly pohyby pístů málo dynamické a díky tomu kompresní teplo malé – vstříknutá nafta se tak hned při první otočce motoru nevznítila.

Řešením problému je změna startovací dávky při daných teplotách, homologační test auto uvedené do provozu již absolvovat nebude. Protože to má na starost řídící jednotka motoru, je potřeba změnit její program tak, aby k popsanému problému nedocházelo. Je však velmi složité určit správnou polohu pro startovací dávku při daných teplotách v datových polích, proto úpravu dat budeme nabízet jen v rámci našich standardních dat pro snížení spotřeby, zlepšení reakce pedálu plynu a optimalizací průběhu točivého momentu . Cena úpravy je 20.600 Kč + DPH, na měření ME v rámci STK nemá úprava dat žádný vliv.

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu