Popis úpravy

Chiptuning řídících jednotek systému vstřikování a zapalování BOSCH Monomotronic, nám pomohl získat dostatek zkušeností, které jsme uplatnili i při chip tuningu řídících jednotek Bosch dieselových motorů s rotačním čerpadlem, dále jsme zvyšovali výkon na systému čerpadlo – tryska a nyní z těchto zkušeností čerpáme i při úpravách software řídící jednotky systému Common rail.

Zkušenosti z více jak 80.000 námi provedených aplikací úprav řídící jednotky motoru jsou takové, že zvýšení výkonu motoru nemá vliv na jejich vlastní spolehlivost ani na spolehlivost motorů a příslušenství. Zmiňujeme se o tom proto, že podobného účinku jako má přeprogramování řídící jednotky lze dosáhnout i tzv. POWER – BOXem, což je mezikus do elektrické instalace vstřikovacího čerpadla motoru, který zkresluje data pro řídící jednotku motoru. V poslední době se roztrhl pytel s dalšími navenek profesionálními ladiči, kteří však používají nekvalitní softwary z jihu Evropy. Výsledky těchto zařízení a softwarů jsou známé: stovky totálních havárií v Německu a podle našich informací desítky u nás (některé příklady jsou zdokumentované na našich web stránkách).

Prakticky denně poskytujeme konzultaci zákazníkovi, který si nechal provést chip tuning u některé z těchto firem, jejichž zvýšení výkonu motoru má za následek ještě horší parametry, než sériové.  

Škoda Yeti
2.0 TDI CR 125kW

Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy

výměna ECU*
30 minut
20.812 Kč vč. DPH


Námi upravená řídící jednotka reguluje jednotlivé veličiny kontinuálně a ve vzájemné závislosti, čímž nedochází k neduhům powerboxů a laciných softwarů, jako je škubání, nadměrné kouření a hlavně výše zmíněné destrukci motorů či turbodmychadel. Některé modifikované softwary rovněž ruší možnost sériové diagnostiky řídící jednotky motoru, takže v autorizovaném servisu ji běžnou sériovou diagnostikou nemohou provést.


Náš tuning řídící jednotky motoru má za následek zvýšení točivého momentu motoru v celém rozsahu využitelných otáček. Maximum 416 Nm je k dispozici při 2.500 ot./min. proti 350 Nm v sérii. Díky většímu tlaku v railu a většímu předstřiku je už na 1.500 ot./min. točivý moment 320 Nm, oproti 300 Nm v sérii. Budete–li se v provozu držet v rozsahu 1.800~3.500 ot./min., budete mít zároveň nejmenší spotřebu paliva. Maximální výkon se zvýší ze 125 kW na 176 kW při shodných4.200 ot./min. Další zlepšení zaznamenáte v tzv. přechodových režimech, motor bude lépe na polohu pedálu plynu.

Funkce imobilizéru montovaného v prvovýrobě zůstává zachována, kdo nevěří, nechť si nechá vyrobit klíč spínací skříňky bez čipu, resp. s čipem, ale bez přizpůsobení – motor po spuštění cca za 2 sekundy zhasne. Upravená řídící jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G, ATAL, V.A.S jako sériová, její úpravu lze odhalit prakticky jenom jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny.

Zkušenosti z provozu jsou takové, že úpravou řídící jednotky lze průměrně dosáhnout snížení spotřeby o 0,5 l/100 km a průměrná  spotřeba se pohybuje kolem 6,5 l/100 km. Na životnost motorů nemá úprava řídící jednotky prakticky žádný vliv. Systém Common rail je nicméně velmi náchylný na kvalitu používané nafty, Při vstřikovacích tlacích až 2.000 Barů působí krystalky síry v naftě jako špičkové obráběcí nože. Velkou pozornost věnujte tedy kvalitě čerpaného paliva, přičemž nejdražší u nás bohužel neznamená nejlepší. Obvyklé problémy s životností systému Common rail nastávají oproti systému PD již po 100.000 ujetých km.

Upozornění:
u motorů s turbodmychadlem doporučujeme po vetší zátěži dochladit motor resp. turbodmychadlo pomalejší jízdou nebo cca minutovým během motoru na volnoběh po zastavení vozidla! Tato doporučení platí i pro sériové provedení ŘJ. Předejdete tak poruše turbodmychadla (velká teplota a spotřeba oleje a následně zadření motoru). 

*Úprava programu řídící jednotky (ECU) se provádí výměnným způsobem, do vozu instalujeme upravenou ŘJ, původní si ponecháme. Na námi upravenou řídící jednotku držíme záruku 2 roky na hardware (vlastní ŘJ) a pět let na software. Provedení diagnostiky, výměna řídící jednotky a zkušební jízda trvá cca 30 minut.


Diagram průběhu naměřených hodnot

 


Tabulka hodnot výkonu a točivého momentu

ot./min. výkon (kW) točivý moment (N.m)
série po úpravě série po úpravě
1.500 47.1 50.3 300.0 320.0
1.800 66.0 70.7 350.0 375.0
2.000 73.3 83.0 350.0 396.0
2.500 91.6 109.0 350.0 416.0
3.000 103.7 132.0 330.0 416.0
3.500 116.5 152.5 318.0 416.0
4.200 125.0 176.0 284.2 400.0
4.500 117.8 148.0 250.0 315.0
 
 

Mám zájem o úpravu řídící jednotky!

 

 

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu