Popis úpravy

Na základě podrobné znalosti sériové verze softwaru řídící jednotky motoru a požadavků zákazníků jsme upravili tzv. přechodové stavy, motor rychleji reaguje na pedál plynu a rychleji také ubere, jízda je tak plynulejší a zejména za snížených adhezních podmínek (uklouzaný sníh, led) i bezpečnější, jistější jsou rozjezdy do křižovatek, plynulejší je změna převodového stupně, lepší je též gradace otáček motoru v celém jejich rozsahu.

V sérii se tento motor od verze 81 kW prakticky neliší, rozdílné parametry motorů má na svědomí právě software řídící jednotky motoru. Jeho modifikací jsme točivý moment motoru zvýšili ze 160 na 210 Nm v rozsahu otáček 2.500~4.000 ot./min. Výkon motoru je teoretická hodnota, kterou nelze přímo změřit a proto se počítá z točivého momentu a otáček. Jeho sériová hodnota 66 kW v rozsahu otáček 4.400~5.500 ot./min. se úpravou zvýšila na 92 kW při stejném rozsahu otáček. Parametry motoru po úpravě jsou tedy stejné, jako u verze 81 kW. Díky optimalizaci dat řídící jednotky motoru uživatelé dosahují nižší spotřeby o průměrných 0,2 l/100 km, což je dáno větší účinností motoru po úpravě.

Poměr ceny za úpravu a její přínos ve zlepšených parametrech je podstatně lepší než u verze 81 kW, slabší verze však nemůže být vybavena šestistupňovou převodovkou a kotoučovými brzdami vzadu, což je benefit z počzení verze s 81kW motorem.

Škoda Yeti
1.2 TSI 66kW

Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy

EOBD zásuvka*
4 hodiny
17.182 Kč vč. DPH


* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo ve voze přes diagnostickou EOBD zásuvku, je nutné se dostavit s ním. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme pouze tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové zadarmo upravený program.

Zkušenosti z praxe

Jsme vždy rádi, když se s námi zákazníci dělí o zkušenosti z provozu námi modifikovaných řídících jednotek. Nedávno nám do mailové schránky dorazil nadšený komentář majitele, který si u nás  nechal modifikovat software své Octavie 1.2 TSI.

Zajímalo jej, zda se při běžné jízdě dostane na zmiňovanou spotřebu 5 litrů/100 km. K jeho i našemu překvapení zvládla Octavie 1.2 TSI trasu dlouhou 158km při průměrné rychlosti 72 km/h s velmi slušnou spotřebou 4.1 l/100km.

Když chiptuning, tak Cimbu Autosport!

1_2_TSI_chiptuned_consumption


Diagram průběhu naměřených hodnot

 


Tabulka hodnot výkonu a točivého momentu

ot./min. výkon (kW) točivý moment (N.m)
série po úpravě série po úpravě
1.500 20.6 20.6 131.0 131.0
2.000 33.5 36.6 160.0 175.0
2.500 41.9 55.0 160.0 210.0
3.000 50.3 66.0 160.0 210.0
3.500 58.6 77.0 160.0 210.0
4.000 63.0 88.0 150.4 210.0
4.500 66.0 92.3 140.0 196.0
5.000 66.0 92.0 126.0 175.0
5.500 65.0 92.0 113.0 160.0
6.000 52.0 78.0 83.0 124.0
 
 

Mám zájem o úpravu řídící jednotky!

 

 

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu