Popis úpravy

Chiptuning řídících jednotek systému vstřikování a zapalování Bosch Monomotronic nám pomohl získat dostatek zkušeností, které jsme uplatnili i při úpravách řídících jednotek motorů Škoda 2.0 TSI 200/206kW.

Úpravou jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru o 80 Nm s tím, že již od 3.500 ot./ min. je k dispozici maximum 430 Nm a to prakticky až do 5.600 ot/min. Maximální výkon 259 kW oproti 206 kW v sérii je dostupný v rozsahu 5.600~6.500 ot./min. Díky takto ploché křivce točivého momentu je zbytečné motor vytáčet nad 5.000 ot/min. a řazením v tomto rozmezí otáček tak budete akcelerovat s nejmenší spotřebou. Volby režimu motoru zůstávají zachovány. Než použití sportovního režimu je výhodnější řadit v normálním módu na 5.000 ot/min., vzhledem k průběhu točivého momentu budete mít maximální možnou akceleraci při relativně nízké spotřebě a nebudete si motor zbytečně opotřebovávat vysokými otáčkami. Zvýšené otáčky totiž generují síly, které tlačí písty do stěn válců, čímž se zvyšuje tření. Zkušenosti z provozu jsou takové, že úprava motoru snižuje spotřebu paliva o průměrných 0,5~3,5 l/100 km.

Úprava řídící jednotky a následné zvýšení točivého momentu a výkonu nemá podle našich dosavadních zkušeností žádný vliv na životnost motoru, rozhodující je jakost a čistota motorového oleje a vzduchového filtru. Na chod a životnost případně namontované převodovky DSG nemá úprava vliv, maximální točivý moment se nachází hluboko pod maximální únosností DSG převodovky.

Škoda Superb III
2.0 TSI 206kW
DSG převodovka, 4WD

Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy

EOBD zásuvka*
4 hodiny
22.264 Kč vč. DPH


Funkce imobilizéru SIEMENS montovaného v prvovýrobě zůstává zachována, kdo nevěří, nechť si nechá vyrobit klíč spínací skříňky bez čipu, resp. s čipem, ale bez přizpůsobení – motor po spuštění cca za 2 sekundy zhasne. Upravená řídící jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G, ATAL, V.A.S jako sériová, její úpravu lze odhalit prakticky jenom jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny.

* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo ve voze přes diagnostickou EOBD zásuvku, je nutné se dostavit s ním. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme pouze tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové zadarmo upravený program.


Diagram průběhu naměřených hodnot

 


Tabulka hodnot výkonu a točivého momentu

ot./min. výkon (kW) točivý moment (N.m)
série po úpravě série po úpravě
1.500 50.3 51.0 320.0 325.0
1.700 62.3 65.0 350.0 365.0
2.000 73.3 78.5 350.0 375.0
2.500 91.6 103.4 350.0 395.0
3.000 110.0 130.1 350.0 414.0
3.500 128.3 157.6 350.0 430.0
4.000 146.6 180.1 350.0 430.0
4.500 165.0 202.6 350.0 430.0
5.000 183.2 225.1 350.0 430.0
5.600 200.0 252.1 341.0 430.0
6.000 200.0 258.8 318.3 412.0
6.500 200.0 258.0 293.8 379.1
 
 

Mám zájem o úpravu řídící jednotky!

 

 

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu