Chiptuning řídících jednotek systému vstřikování a zapalování Bosch Monomotronic nám pomohl získat dostatek zkušeností, které jsme uplatnili i při úpravách řídících jednotek motorů Škoda 2.0 TSI 200/206kW.
Úpravou jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru o 80 Nm s tím, že již od 3.500 ot./ min. je k dispozici maximum 430 Nm a to prakticky až do 5.600 ot/min. Maximální výkon 259 kW oproti 206 kW v sérii je dostupný v rozsahu 5.600~6.500 ot./min. Díky takto ploché křivce točivého momentu je zbytečné motor vytáčet nad 5.000 ot/min. a řazením v tomto rozmezí otáček tak budete akcelerovat s nejmenší spotřebou. Volby režimu motoru zůstávají zachovány. Než použití sportovního režimu je výhodnější řadit v normálním módu na 5.000 ot/min., vzhledem k průběhu točivého momentu budete mít maximální možnou akceleraci při relativně nízké spotřebě a nebudete si motor zbytečně opotřebovávat vysokými otáčkami. Zvýšené otáčky totiž generují síly, které tlačí písty do stěn válců, čímž se zvyšuje tření. Zkušenosti z provozu jsou takové, že úprava motoru snižuje spotřebu paliva o průměrných 0,5~3,5 l/100 km.
Úprava řídící jednotky a následné zvýšení točivého momentu a výkonu nemá podle našich dosavadních zkušeností žádný vliv na životnost motoru, rozhodující je jakost a čistota motorového oleje a vzduchového filtru. Na chod a životnost případně namontované převodovky DSG nemá úprava vliv, maximální točivý moment se nachází hluboko pod maximální únosností DSG převodovky.
Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy
EOBD zásuvka*
4 hodiny
22.264 Kč vč. DPH
Funkce imobilizéru SIEMENS montovaného v prvovýrobě zůstává zachována, kdo nevěří, nechť si nechá vyrobit klíč spínací skříňky bez čipu, resp. s čipem, ale bez přizpůsobení – motor po spuštění cca za 2 sekundy zhasne. Upravená řídící jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G, ATAL, V.A.S jako sériová, její úpravu lze odhalit prakticky jenom jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny.
* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo ve voze přes diagnostickou EOBD zásuvku, je nutné se dostavit s ním. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme pouze tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové zadarmo upravený program.
ot./min. | výkon (kW) | točivý moment (N.m) | ||
---|---|---|---|---|
série | po úpravě | série | po úpravě | |
1.500 | 50.3 | 51.0 | 320.0 | 325.0 |
1.700 | 62.3 | 65.0 | 350.0 | 365.0 |
2.000 | 73.3 | 78.5 | 350.0 | 375.0 |
2.500 | 91.6 | 103.4 | 350.0 | 395.0 |
3.000 | 110.0 | 130.1 | 350.0 | 414.0 |
3.500 | 128.3 | 157.6 | 350.0 | 430.0 |
4.000 | 146.6 | 180.1 | 350.0 | 430.0 |
4.500 | 165.0 | 202.6 | 350.0 | 430.0 |
5.000 | 183.2 | 225.1 | 350.0 | 430.0 |
5.600 | 200.0 | 252.1 | 341.0 | 430.0 |
6.000 | 200.0 | 258.8 | 318.3 | 412.0 |
6.500 | 200.0 | 258.0 | 293.8 | 379.1 |
Jak vybírat tuningovou firmuPár dobrých rad
CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno
tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz