Popis úpravy

Úpravou jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru v celém rozsahu využitelných otáček až o 50 Nm s tím, že již od 2.500 ot/min. je k dispozici maximum 300 Nm prakticky až do 4.000 ot/min., maximálnímu výkon je 140 kW oproti 110 kW v sérii. Díky takto ploché křivce točivého momentu je zbytečné motor vytáčet více jak 4.500 ot/min. a řazením v tomto rozmezí otáček tak budete akcelerovat s nejmenší spotřebou. U DSG samozřejmě při použití ručního řazení převodovky DSG, pádly či pákou voliče. Díky upraveným přechodovým stavům motoru řadí podstatně lépe i převodovka DSG. Jízda je tak plynulejší, komfortnější a samozřejmě bezpečnější. Odstranili jsme nepříjemné škubání motoru při jízdě krátce po startu studeného motoru i škubání motoru teplého v zátěži.

Úpravu lze rozeznat pouze jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny, nebude tak problém na ME/STK. Průměrná spotřeba po úpravě je podle dosavadních zkušeností nižší o 0,5~1,0 l/100 km, pochopitelně velmi závisí na dynamice jízdy.





Škoda Superb III
1.5 TSI 110kW

Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy

EOBD zásuvka*
4 hodiny
19.844 Kč vč. DPH

Systém ACT

Jedním z cílů našich úprav je i zvyšování spolehlivosti motoru jako celku a proto nabízíme i variantu úpravy s deaktivací systému vypínání válců ACT. Systém ACT umožňuje mírně snížit spotřebu dočasným vypínáním válců motoru, ale má také za následek zarůstání sacích kanálů vypínaných válců sazemi. Záleží na aktivaci paliva a stylu jízdy, dá se však tvrdit, že čím více jede řidič tzv. na spotřebu, tím častěji je systém vypínání válců v činnosti a dříve či později se zmenšení světlosti sacího kanálu sazemi negativně projeví na točivém momentu motoru a tím i jeho výkonu. Problémy časem nastanou i na emisních stanicích STK.

Deaktivace systému ACT také významně snižuje amplitudu torzních kmitů klikové hřídele a tím zvyšuje životnost klikového mechanismu, spojky, převodovky a zejména dvouhmotového setrvačníku. Omezení torzních kmitů povede i k významnému snížení vibraci (hluku) v kabině, které obtěžují řidiče a cestující. Obecně jsou vibrace nežádoucí pro řadů rozebíratelných i nerozebíratelných spojů, poškozují je a tím snižují životnost vozidla jako celku.

Detailní informace se dozvíte v FAQ 31.

* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo ve voze přes diagnostickou EOBD zásuvku, je nutné se dostavit s ním. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme pouze tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové zadarmo upravený program.


Diagram průběhu naměřených hodnot

 


Tabulka hodnot výkonu a točivého momentu

ot./min. výkon (kW) točivý moment (N.m)
série po úpravě série po úpravě
1.500 39.2 40.1 250.0 255.0
2.000 52.3 58.6 250.0 280.0
2.500 65.4 77.5 260.0 296.0
3.000 78.5 94.2 250.0 300.0
3.500 91.6 110.0 250.0 300.0
4.000 101.8 125.7 243.0 300.0
4.500 106.0 140.0 225.0 297.0
5.000 110.0 140.0 210.0 267.0
5.500 110.0 140.0 191.0 243.0
6.000 110.0 140.0 175.0 223.0
6.500 88.0 110.0 129.3 162.0
 
 

Mám zájem o úpravu řídící jednotky!

 

 

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu