Zkušenosti získané se systémy vstřikování a zapalování BOSCH jsme využili i u generace řídících jednotek pro řízení motorů ŠKODA 2,0 TSI 140 kW.
Úpravou jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru v celém rozsahu využitelných otáček o 20 až 80 Nm s tím, že již od 2.500 ot./min. je k dispozici maximum 400 Nm a to až do 4.100 ot./min., maximální výkon činí 170 kW oproti 140 kW v sérii. Díky takto ploché křivce točivého momentu je zbytečné motor vytáčet nad 4.500 ot./min. a řazením v tomto rozmezí otáček tak budete akcelerovat s nejmenší spotřebou. U DSG samozřejmě při použití ručního řazení pádly či pákou voliče. Díky upraveným přechodovým stavům motoru řadí podstatně lépe i převodovka DSG. Jízda je tak plynulejší, komfortnější a samozřejmě bezpečnější.
Úpravu lze rozeznat pouze jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny, nebude tak problém na ME/STK. Spotřeba u tohoto vozu je dle dosavadních zkušeností nižší o 0,5~1,5 l/100 km, velmi závisí na dynamice jízdy.
Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy
EOBD zásuvka*
4 hodiny
22.022 Kč vč. DPH
Na životnost motorů nemá úprava řídící jednotky prakticky žádný vliv, největším ničitelem motorů jsou prodloužené intervaly výměn olejů, filtrů a otáčky motoru. U motorů s turbodmychadly doporučujeme po větší zátěži motor, resp. turbodmychadlo dochladit volnější jízdou, nebo nechat po zastavení cca minutu běžet na volnoběh! V opačném případě riskujete zničení turbodmychadla a následné zadření motoru (vysoká teplota a spotřeba motorového oleje). Zásadní problémy také nastávají po přibližně 70-100.000 km u motorů, které byly provozovány na tzv. prodloužené intervaly výměny olejů (viz samostatný článek). Všechna tato doporučení se týkají i motorů, na nichž nebyla provedena úprava řídící jednotky.
* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo ve voze přes diagnostickou EOBD zásuvku, je nutné se dostavit s ním. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme pouze tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové zadarmo upravený program.
ot./min. | výkon (kW) | točivý moment (N.m) | ||
---|---|---|---|---|
série | po úpravě | série | po úpravě | |
1.300 | 37.4 | 38.1 | 275.0 | 280.0 |
1.500 | 50.3 | 52.1 | 320.0 | 332.0 |
2.000 | 67.0 | 76.0 | 320.0 | 363.0 |
2.500 | 83.8 | 105.0 | 320.0 | 400.0 |
3.000 | 100.5 | 125.7 | 320.0 | 400.0 |
3.500 | 117.3 | 146.6 | 320.0 | 400.0 |
4.100 | 137.4 | 170.0 | 320.0 | 396.0 |
4.500 | 140.0 | 172.0 | 320.0 | 361.0 |
5.000 | 140.0 | 170.0 | 267.4 | 324.7 |
5.500 | 140.0 | 170.0 | 243.1 | 295.2 |
6.000 | 140.0 | 170.0 | 223.0 | 270.6 |
6.500 | 98.0 | 142.0 | 144.0 | 209.0 |
Jak vybírat tuningovou firmuPár dobrých rad
CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno
tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz