Popis úpravy

XXXXXX nemám text a parametry!!!!!


Zkušenosti získané se systémy vstřikování a zapalování BOSCH jsme využili i u generace řídících jednotek pro řízení motorů ŠKODA 1,8 TSI 132 kW.

Úpravou jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru v celém rozsahu využitelných otáček o 50 Nm s tím, že již od 2.500 ot./min. je k dispozici maximum 330 Nm prakticky až do 4.500 ot./min., maximálnímu výkon je 156 kW oproti 132 kW v sérii. Díky takto ploché křivce točivého momentu je zbytečné motor vytáčet nad 4.500 ot./min. a řazením v tomto rozmezí otáček tak budete akcelerovat s nejmenší spotřebou. U DSG samozřejmě při použití ručního řazení  pádly či pákou voliče. Díky upraveným přechodovým stavům motoru řadí podstatně lépe i převodovka DSG. Jízda je tak plynulejší, komfortnější a samozřejmě bezpečnější.

Úpravu lze rozeznat pouze jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny, nebude tak problém na ME/STK. Spotřeba u tohoto vozu je dle dosavadních zkušeností nižší o 0,5~1,5 l/100 km, velmi závisí na dynamice jízdy. 


Škoda Octavia III
2.0 TSI 140kW

Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy

EOBD zásuvka*
4 hodiny
18.634 Kč vč. DPH

Na životnost motorů nemá úprava řídící jednotky prakticky žádný vliv, největším ničitelem motorů jsou prodloužené intervaly výměn olejů, filtrů a otáčky motoru. U motorů s turbodmychadly doporučujeme po větší zátěži motor, resp. turbodmychadlo dochladit volnější jízdou, nebo nechat po zastavení cca minutu běžet na volnoběh! V opačném případě riskujete zničení turbodmychadla a následné zadření motoru (vysoká teplota a spotřeba motorového oleje). Zásadní problémy také nastávají po přibližně 70-100.000 km u motorů, které byly provozovány na tzv. prodloužené intervaly výměny olejů (viz samostatný článek). Všechna tato doporučení se týkají i motorů, na nichž nebyla provedena úprava řídící jednotky.

* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo ve voze přes diagnostickou EOBD zásuvku, je nutné se dostavit s ním. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme pouze tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové zadarmo upravený program.


Diagram průběhu naměřených hodnot

 


Tabulka hodnot výkonu a točivého momentu

ot./min. výkon (kW) točivý moment (N.m)
série po úpravě série po úpravě
1.350 39.6 40.3 280.0 285.0
2.000 58.6 62.8 280.0 300.0
2.500 73.3 86.0 280.0 328.0
3.000 88.0 103.7 280.0 330.0
3.500 102.6 121.0 280.0 330.0
4.000 117.3 138.2 280.0 330.0
4.500 132.0 155.5 280.0 330.0
5.000 132.0 156.0 252.0 298.0
5.500 132.0 156.2 229.3 271.2
6.200 132.0 156.0 203.3 240.3
6.500 96.0 121.0 141.0 178.0
 
 

Mám zájem o úpravu řídící jednotky!

 

 

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu