Zkušenosti získané se systémy vstřikování a zapalování BOSCH jsme využili i u generace řídících jednotek pro řízení motorů ŠKODA 1,8 TSI 132 kW.
Úpravou jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru v celém rozsahu využitelných otáček o 50 Nm s tím, že již od 2.500 ot./min. je k dispozici maximum 330 Nm prakticky až do 4.500 ot./min., maximálnímu výkon je 156 kW oproti 132 kW v sérii. Díky takto ploché křivce točivého momentu je zbytečné motor vytáčet nad 4.500 ot./min. a řazením v tomto rozmezí otáček tak budete akcelerovat s nejmenší spotřebou. U DSG samozřejmě při použití ručního řazení pádly či pákou voliče. Díky upraveným přechodovým stavům motoru řadí podstatně lépe i převodovka DSG. Jízda je tak plynulejší, komfortnější a samozřejmě bezpečnější.
Úpravu lze rozeznat pouze jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny, nebude tak problém na ME/STK. Spotřeba u tohoto vozu je dle dosavadních zkušeností nižší o 0,5~1,5 l/100 km, velmi závisí na dynamice jízdy.
Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy
EOBD zásuvka*
4 hodiny
18.634 Kč vč. DPH
Na životnost motorů nemá úprava řídící jednotky prakticky žádný vliv, největším ničitelem motorů jsou prodloužené intervaly výměn olejů, filtrů a otáčky motoru. U motorů s turbodmychadly doporučujeme po větší zátěži motor, resp. turbodmychadlo dochladit volnější jízdou, nebo nechat po zastavení cca minutu běžet na volnoběh! V opačném případě riskujete zničení turbodmychadla a následné zadření motoru (vysoká teplota a spotřeba motorového oleje). Zásadní problémy také nastávají po přibližně 70-100.000 km u motorů, které byly provozovány na tzv. prodloužené intervaly výměny olejů (viz samostatný článek). Všechna tato doporučení se týkají i motorů, na nichž nebyla provedena úprava řídící jednotky.
* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo ve voze přes diagnostickou EOBD zásuvku, je nutné se dostavit s ním. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme pouze tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové zadarmo upravený program.
ot./min. | výkon (kW) | točivý moment (N.m) | ||
---|---|---|---|---|
série | po úpravě | série | po úpravě | |
1.350 | 39.6 | 40.3 | 280.0 | 285.0 |
2.000 | 58.6 | 62.8 | 280.0 | 300.0 |
2.500 | 73.3 | 86.0 | 280.0 | 328.0 |
3.000 | 88.0 | 103.7 | 280.0 | 330.0 |
3.500 | 102.6 | 121.0 | 280.0 | 330.0 |
4.000 | 117.3 | 138.2 | 280.0 | 330.0 |
4.500 | 132.0 | 155.5 | 280.0 | 330.0 |
5.000 | 132.0 | 156.0 | 252.0 | 298.0 |
5.500 | 132.0 | 156.2 | 229.3 | 271.2 |
6.200 | 132.0 | 156.0 | 203.3 | 240.3 |
6.500 | 96.0 | 121.0 | 141.0 | 178.0 |
Jak vybírat tuningovou firmuPár dobrých rad
CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno
tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz