Popis úpravy

Zkušenosti získané se systémy vstřikování a zapalování BOSCH jsme využili i u generace řídících jednotek pro řízení motorů ŠKODA 2,0 TSI 140 kW.

Úpravou jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru v celém rozsahu využitelných otáček o 20 až 80 Nm s tím, že již od 2.500 ot./min. je k dispozici maximum 400 Nm a to až do 4.100 ot./min., maximální výkon činí 170 kW oproti 140 kW v sérii. Díky takto ploché křivce točivého momentu je zbytečné motor vytáčet nad 4.500 ot./min. a řazením v tomto rozmezí otáček tak budete akcelerovat s nejmenší spotřebou. U DSG samozřejmě při použití ručního řazení pádly či pákou voliče. Díky upraveným přechodovým stavům motoru řadí podstatně lépe i převodovka DSG. Jízda je tak plynulejší, komfortnější a samozřejmě bezpečnější.

Úpravu lze rozeznat pouze jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny, nebude tak problém na ME/STK. Spotřeba u tohoto vozu je dle dosavadních zkušeností nižší o 0,5~1,5 l/100 km, velmi závisí na dynamice jízdy. 

Škoda Karoq
2.0 TSI 140kW

Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy

EOBD zásuvka*
4 hodiny
22.022 Kč vč. DPH

Na životnost motorů nemá úprava řídící jednotky prakticky žádný vliv, největším ničitelem motorů jsou prodloužené intervaly výměn olejů, filtrů a otáčky motoru. U motorů s turbodmychadly doporučujeme po větší zátěži motor, resp. turbodmychadlo dochladit volnější jízdou, nebo nechat po zastavení cca minutu běžet na volnoběh! V opačném případě riskujete zničení turbodmychadla a následné zadření motoru (vysoká teplota a spotřeba motorového oleje). Zásadní problémy také nastávají po přibližně 70-100.000 km u motorů, které byly provozovány na tzv. prodloužené intervaly výměny olejů (viz samostatný článek). Všechna tato doporučení se týkají i motorů, na nichž nebyla provedena úprava řídící jednotky.

* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo ve voze přes diagnostickou EOBD zásuvku, je nutné se dostavit s ním. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme pouze tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové zadarmo upravený program.


Diagram průběhu naměřených hodnot

 


Tabulka hodnot výkonu a točivého momentu

ot./min. výkon (kW) točivý moment (N.m)
série po úpravě série po úpravě
1.300 37.4 38.1 275.0 280.0
1.500 50.3 52.1 320.0 332.0
2.000 67.0 76.0 320.0 363.0
2.500 83.8 105.0 320.0 400.0
3.000 100.5 125.7 320.0 400.0
3.500 117.3 146.6 320.0 400.0
4.100 137.4 170.0 320.0 396.0
4.500 140.0 172.0 320.0 361.0
5.000 140.0 170.0 267.4 324.7
5.500 140.0 170.0 243.1 295.2
6.000 140.0 170.0 223.0 270.6
6.500 98.0 142.0 144.0 209.0
 
 

Mám zájem o úpravu řídící jednotky!

 

 

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu