Škoda Felicia
1.6 Bosch 55kW

Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy

výměna ECU*
30 minut
4.114,- Kč vč. DPH

Popis úpravy

Jak vyplývá z grafu vnější charakteristiky motoru, seřízení řídící jednotky motoru zlepšuje průběh kroutícího momentu i výkonu v celém využitelném rozsahu otáček. Maximální výkon se zvýšil z 55 na 61 kW při 5.5000 ot./min. Maximální kroutící moment 141 Nm oproti sériovým 135 Nm vrcholí při 3.500 ot./min. Seřízeny jsou také přechodové režimy, motor reaguje na pohyb pedálu akcelerace bez prodlev a záškubů. U vozů Škoda Felicia 1.6 jsou posunuty volnoběžné otáčky na hodnotu 860 ot./min. Toto opatření řidiči ocení nejen při každém rozjezdu z křižovatky, kdy dochází prakticky k okamžité reakci na přidání "plynu", ale také při při popojíždění v koloně, kdy se sériovou ŘJ se lze bez nadbytečného zatěžování spojky pohybovat pouze přískoky. Oproti tomu s námi upravenou ŘJ můžete popojíždět pouze při použití spojky (vůz se na zvýšený volnoběh "uveze"). U motorů Octavie je toto opatření již zavedeno sériově. Posunuty jsou rovněž otáčky omezovače o 500 na 6.500 ot./min.

Funkce imobilizéru systému SIEMENS montovaného v prvovýrobě zůstává zachována, stejně jako možnost diagnostiky přístroji V.A.G. ATAL a pod. Seřízená řídící jednotka komunikuje jako sériová, její úpravu lze rozpoznat pouze jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají v mezích norem. Zkušenosti z provozu jsou takové, že jízda s automobilem je plynulejší a příjemnější. Je k dispozici větší výkonová rezerva, proto je jízda i bezpečnější. Spotřeba paliva se u klidných řidičů nemění, u razantních řidičů se snižuje. velikost úspory je však individuální.

Upozornění: Na základě našich zkušeností doporučujeme provést výměnu pryžového ozubeného rozvodového řemenu po ujetí 60.000 km, s tím že na 30.000 km se provede jeho napnutí (napínač po ujetí 30.000 km je již v krajní poloze). V opačném případě hrozí přeskočení rozvodového řemenu po ozubeném kole vačkového hřídele a tím k tzv "potkání" motoru. Oprava motoru po této příhodě vyjde na 75 až 130 tisíc korun podle rozsahu poškození. Toto doporučení platí i pro neseřízené ŘJ.

U motorů s kódem AEE ať už ve Felicii či Octavii nedoporučujeme používání oleje viskozity 0W-30, riskujete zadření pístů ve válci.

*Úprava programu řídící jednotky (ECU) se provádí výměnným způsobem, do vozu instalujeme upravenou ŘJ, původní si ponecháme. Provedení diagnostiky, výměna řídící jednotky a zkušební jízda trvá cca 30 minut.


Diagram průběhu naměřených hodnot

 


Tabulka hodnot výkonu a točivého momentu

ot./min. výkon (kW) točivý moment (N.m)
série po úpravě série po úpravě
1.500 15.0 15.5 111.0 112.5
2.000 26.0 27.0 127.0 129.0
2.500 32.0 34.0 130.0 132.0
3.000 41.0 43.0 132.0 136.0
3.500 49.0 54.0 135.0 141.0
4.000 52.0 56.0 124.0 139.0
4.500 55.0 60.0 116.0 128.0
5.000 54.5 61.0 103.0 115.0
5.500 54.0 61.0 93.0 105.0
 
 

Mám zájem o úpravu řídící jednotky!

 

 

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu