Na základě podrobné znalosti sériové verze softwaru řídící jednotky motoru a požadavků zákazníků jsme upravili tzv. přechodové stavy, rychleji reaguje na pedál plynu a rychleji také ubere, jízda je tak plynulejší a zejména za snížených adhezních podmínek (uklouzaný sníh, led) i bezpečnější, jistější jsou rozjezdy do křižovatek, plynulejší je změna převodového stupně, což ocení zejména ženy.
Modifikací softwaru řídící jednotky motoru jsme točivý moment motoru zvýšili z 95 na 99 Nm v sériovém rozsahu otáček 3.000~4.300ot./min. Výkon motoru je teoretická hodnota, kterou nelze přímo změřit a proto se počítá z točivého momentu a otáček. Jeho sériová hodnota 55 kW při 6.200 ot./min. se úpravou zvýšila na 57 kW, co však z těchto hodnot není vidět je významně rychlejší gradace otáček motoru při zatížení. Díky optimalizaci dat řídící jednotky motoru se pak dosáhne i nižší spotřeby o přibližně 0,2 l/100 km, což je dáno větší účinností motoru po úpravě.
Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy
EOBD zásuvka*
30 minut
7.502 Kč vč. DPH
* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo ve voze přes diagnostickou EOBD zásuvku, je nutné se dostavit s ním. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme pouze tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové zadarmo upravený program.
ot./min. | výkon (kW) | točivý moment (N.m) | ||
---|---|---|---|---|
série | po úpravě | série | po úpravě | |
1.500 | 12.8 | 13.4 | 82.0 | 85.0 |
2.000 | 18.2 | 18.9 | 87.0 | 90.5 |
2.500 | 23.8 | 24.9 | 91.0 | 95.0 |
3.000 | 29.8 | 31.1 | 95.0 | 99.0 |
3.500 | 34.8 | 36.3 | 95.0 | 99.0 |
4.000 | 39.8 | 41.5 | 95.0 | 99.0 |
4.200 | 41.7 | 43.5 | 95.0 | 99.0 |
5.000 | 47.0 | 50.0 | 90.0 | 95.5 |
5.500 | 50.0 | 53.0 | 86.0 | 92.0 |
6.000 | 53.0 | 56.0 | 84.4 | 89.1 |
6.200 | 55.0 | 57.0 | 84.7 | 87.8 |
Jak vybírat tuningovou firmuPár dobrých rad
CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno
tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz