news1

Diagnostika


Další oblastí, které se naše firma věnuje, je pokročilá diagnostika motorových systémů. Senzorika a management moderních motorů umožňují řadu defektů diagnostikovat analýzou chybových a stavových hlášení řídících jednotek, ale stále existuje skupina závad, na které je sériová diagnostika krátká.
Autoservisy v takovém případě přistupují k postupné výměně dílů, což je metoda finančně a časově mimořádně neefektivní. U nás naproti tomu používáme selský rozum a bohaté 30leté zkušenosti podpořené využíváním moderních diagnostických metod.

Někteří zákazníci dospějí k závěru, že důvodem jejich potíží s vozem je řídící jednotka a myslí si, že změnou jejího softwaru se jejich problémy odstraní. Bohužel, pokud řídící jednotka dostává od senzoriky chybné nebo zkreslené informace, případně správně nefunguje některý z akčních členů, nemůže jednotka správně regulovat běh motoru. Pochopitelně, stejné potíže mohou nastat na voze se sériovou i upravenou ECU. 

Pokročilá diagnostika je u moderních motorových systémů velmi komplexní. Řada závad se projevuje v kombinaci symptomů, často i díky předávání chybných dat mezi jednotkami. Stále se setkáváme s tvrzením autorizovaných servisů, že sériová diagnostika nezjistila v paměti závad žádný záznam a motor je tedy v pořádku. Skutečnost je taková, že mechanici nejsou pro případy sdružených závad či poruch bez dosahu čidel školeni a nemají dostatečné zkušenosti s jejich vyhledáváním, navíc jde o časově velmi náročnou činnost, jež vyžaduje bohaté zkušenosti. V autorizovaných servisech není na takto individuální péči dostatek času. Mnohdy, aniž by se pokusili o bližší analýzu závady, začnou vyměňovat i velmi drahé díly, které však s vlastním problémem vůbec nemusí souviset, často pouze nahodile odstraňují následky, nikoliv příčiny.

Abychom byli schopni zákazníkům nabídnout maximální rozsah služeb, v průběhu let jsme pořídili sériovou diagnostiku V.A.G 1552, časem  ji doplnili koncernovou diagnostikou VAS 5051 a protože ani tento přístroj na komplikované závady nestačí, pořídili jsme do naší dílny špičkové diagnostické zařízení Hermann HMS 990, přesný kompresiometr, profesionální endoskop, vakuovou pumpu, několik laboratorních stabilizovaných zdrojů napětí, digitální tlakové sondy a s jejich pomocí v kombinaci s našimi zkušenostmi jsme schopni lokalizovat a odstraňovat i ty nejkomplikovanější závady. 

Našimi zákazníky jsou nejen zájemci o softwarové úpravy programů řídících jednotek motorů, ale také klienti autoservisů, kteří se na nás obrací se závadami, které nejsou servisy schopni analyzovat nebo opravit. Bohužel se často stává, že kontakt na nás získá vlastník vozu až po několika výměnách komponent, doporučuje Vám tedy zvážit konzultaci ještě předtím, než budete akceptovat výměny dílů v servise, kde Vám nebyli schopni diagnostikovanou poruchu řádně ověřit. 

egr
Námi používané vybavení pro pokročilou diagnostiku


Pokročilé metody diagnostiky

V případě nepravidelně se objevujících závad, nebo závad, které nejsou uvedeny v paměti řídící jednotky využíváme kombinaci fyzického měření signálů ze senzorů motoru v kombinaci se speciálními diagnostickými programy, s jejihž pomocí vytváříme v počítači časově synchronizovaný záznam všech analogových i elektronikou vozidla již zpracovaných informací, jejich následnou analýzou jsme schopni s vysokou přesností příčinu závady určit. Dá se řící, že pokud máme dostatek času, odhalíme takto 99% všech závad.

Senzorika motorů a diagnostika pomocí ECU je vhodným nástrojem pokud se hledaná příčina závady vyskytuje poblíž sledovaného členu, senzoru nebo se projevuje v chování některého diagnostikovaného prvku motoru. Příčiny mohou být však často mechanického původu a zde je nutné se do motorů a jiných vnitřních částí „podívat“. Občas pomůže měření komprese motoru, analýza emisí, ale dokonalý přehled o stavu útrob motoru umožní pouze vnitřní vizuální kontrola vlastního dílu. Příčiny poruch jako jsou vydřené stěny válců, natavené dna pístů následkem příliš dlouhých vstřiků nafty u motorů TDI či nečistoty v sacím okruhu nelze řešit demontáží, to by bylo časově náročné. Právě z tohoto důvodu používáme pro vnitřní analýzu stavu motorů profesionální endoskop STORZ. S jeho pomocí můžeme nejen nahlédnout do míst běžně zcela nepřístupných, ale můžeme Vám pomoci odhalit i odborně vyměněný karosářský díl při podezření, zdali nebyl automobil v minulosti havarován.

egr2
Vydřené válce, sedla ventilů nebo kavitace pístů lze snadno diagnostikovat pomocí endoskopu  


Musím mít od CIMBU Autosport řídící jednotku?

Naši zákazníci získají naše služby levněji a jejich případné problémy řešíme přednostně. Základní diagnostiku provádíme automaticky při programování ECU, ale rádi se budeme věnovat také vozidlům se sériovými jednotkami či s úpravou od naší konkurence. Pokud máte jakoukoliv pochybnost, zda Váš servis přistupuje k vašemu vozu zodpovědně, případně pokud nejste spokojeni s výsledkem levného chiptuningu, neváhejte se na nás obrátit, rádi Vám pomůžeme.  

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu