Poznatky z více jak 80.000 námi provedených aplikací úprav řídících jednotek jsou takové, že úpravy nemají vliv na jejich vlastní spolehlivost ani na spolehlivost motorů a jejich příslušenství.
Úpravou jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru v celém rozsahu využitelných otáček o 20 Nm s tím, že již od 2.500 ot./min. je k dispozici maximum 380 Nm a to prakticky až do 5.000 ot./min., maximálnímu výkon pak dosahuje 225 kW oproti 191 kW v sérii. Díky ploché křivce točivého momentu je zbytečné motor vytáčet více jak 5.500 ot./min. a řazením v tomto rozmezí otáček tak budete akcelerovat s nejmenší spotřebou (samozřejmě při použití ručního řazení převodovky DSG). Díky upraveným přechodovým stavům motoru řadí podstatně lépe i převodovka DSG. Jízda je tak plynulejší, komfortnější a samozřejmě bezpečnější. Spotřeba paliva se při shodném stylu jízdy sníží o průměrných 0,8 l/100 km, při plném využití potenciálu motoru se samozřejmě mírně zvýší.
Úpravu provádíme modifikací datových polí přímo v řídící jednotce motoru daného vozu, přičemž sériová data samozřejmě zálohujeme. V případě poruchy ŘJ přeneseme data do jiné, buď dodané zákazníkem, nebo do nové jednotky dodávané od nás.
Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy
přeprogramování ECU*
4-5 hodin
20.812 Kč vč. DPH
Funkce imobilizéru montovaného v prvovýrobě zůstává zachována, kdo nevěří, nechť si nechá vyrobit klíč spínací skříňky bez čipu, resp. s čipem, ale bez přizpůsobení – motor po spuštění cca za 2 sekundy zhasne. Upravená řídící jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G, ATAL, V.A.S jako sériová, její úpravu lze odhalit prakticky jenom jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny.
Upozornění: U motorů s turbodmychadlem doporučujeme po vetší zátěži dochladit motor resp. turbodmychadlo pomalejší jízdou nebo cca 2 minutovým během motoru na volnoběh po zastavení vozidla! Tato doporučení platí i pro sériové provedení ŘJ. Předejdete tak poruše turbodmychadla (velká teplota a spotřeba oleje a následně zadření motoru).
* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo na jednotce z Vašeho vozidla. Za přeprogramovanou řídící jednotku držíme záruku dva roky na HW a pět let na její SW.
ot./min. | výkon (kW) | točivý moment (N.m) | ||
---|---|---|---|---|
série | po úpravě | série | po úpravě | |
2.000 | 38.0 | 42.5 | 181.5 | 203.0 |
2.500 | 94.2 | 95.5 | 360.0 | 365.0 |
3.000 | 113.1 | 119.4 | 360.0 | 380.0 |
3.500 | 131.9 | 139.3 | 360.0 | 380.0 |
4.000 | 150.7 | 159.2 | 360.0 | 380.0 |
4.500 | 170.0 | 179.0 | 360.0 | 380.0 |
5.000 | 188.5 | 198.0 | 360.0 | 380.0 |
5.500 | 190.4 | 214.0 | 330.6 | 371.0 |
6.000 | 191.0 | 225.0 | 304.0 | 358.0 |
6.500 | 190.0 | 225.0 | 279.1 | 330.6 |
7.000 | 168.0 | 220.0 | 229.2 | 300.0 |
Jak vybírat tuningovou firmuPár dobrých rad
CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno
tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz