Popis úpravy

Chiptuning řídících jednotek systému vstřikování a zapalování Bosch Monomotronic nám pomohl získat dostatek zkušeností, které jsme uplatnili i při čiptuningu řídících jednotek BOSCH Motronic MED 17.5 pro motory 1,2 TSI.

Jak vyplývá z grafu vnější charakteristiky motoru, úprava softwaru řídící jednotky motoru zlepšuje průběh točivého momentu i výkonu motoru v celém rozsahu využitelných otáček. Točivý moment vrcholí při 3.000 ot./min. hodnotou 230 Nm oproti 160 Nm sériovým. Významný je také lineární průběh točivého momentu až do 4.000 ot./min. neklesne pod 220 Nm. Maximálního výkonu 92 kW oproti sériovým 63 kW motor dosahuje při shodných otáčkách 4.000 ot./min.. Další zlepšení zaznamenáte v tzv. přechodových režimech - při rychlém ubrání, nebo naopak přidání plynu motor reaguje bez zbytečných prodlev.

Tento motor je mechanicky naprosto shodný s verzí 1,2 TSI 77 kW, z marketingových důvodů je motor omezen pouze softwarem. Pokud tedy již při koupi vozu přemýšlíte o chiptuningu, je výhodné koupit si tuto slabší verzi, rozdíly v ceně obou modelů Vám úpravu zaplatí a ve výsledku motor pojede lépe, než sériových 77 kW. Zkušenosti z provozu jsou takové, že úprava motoru snižuje spotřebu paliva o 0,5 l/100 km.

Škoda Roomster
1.2 TSI 63kW

Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy

EOBD zásuvka*
30 minut
17.182 Kč vč. DPH

Funkce imobilizéru SIEMENS montovaného v prvovýrobě zůstává zachována, kdo nevěří, nechť si nechá vyrobit klíč spínací skříňky bez čipu, resp. s čipem, ale bez přizpůsobení – motor po spuštění cca za 2 sekundy zhasne. Upravená řídící jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G, ATAL, V.A.S jako sériová, její úpravu lze odhalit prakticky jenom jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny.

Upozornění: Úprava řídící jednotky a následné zvýšení točivého momentu a výkonu nemá podle našich dosavadních zkušeností žádný vliv na životnost motoru, rozhodující je však jakost a čistota motorového oleje a vzduchového filtru. Doporučujeme proto měnit motorový olej po ujetí 10.000 km a vzduchový filtr po 20.000 km. Toto doporučení nijak nesouvisí s provedenou úpravou, týká se i automobilů se sériovým motorovým softwarem.

* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo ve voze přes diagnostickou EOBD zásuvku, je nutné se dostavit s ním. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme pouze tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové zadarmo upravený program.

Zkušenosti z praxe

Jsme vždy rádi, když se s námi zákazníci dělí o zkušenosti z provozu námi modifikovaných řídících jednotek. Nedávno nám do mailové schránky dorazil nadšený komentář majitele, který si u nás  nechal modifikovat software své Octavie 1.2 TSI.

Zajímalo jej, zda se při běžné jízdě dostane na zmiňovanou spotřebu 5 litrů/100 km. K jeho i našemu překvapení zvládla Octavie 1.2 TSI trasu dlouhou 158km při průměrné rychlosti 72 km/h s velmi slušnou spotřebou 4.1 l/100km.

Když chiptuning, tak Cimbu Autosport!

1_2_TSI_chiptuned_consumption


Diagram průběhu naměřených hodnot

 


Tabulka hodnot výkonu a točivého momentu

ot./min. výkon (kW) točivý moment (N.m)
série po úpravě série po úpravě
1.000 9.4 10.0 90.0 95.0
1.500 25.9 29.0 160.0 185.0
2.000 33.5 43.4 160.0 207.0
2.500 41.9 56.0 160.0 214.0
3.000 50.3 72.3 160.0 230.0
3.500 58.6 84.2 160.0 230.0
4.000 63.0 92.0 150.4 220.0
4.500 63.0 92.0 134.0 195.0
5.000 63.0 92.0 120.3 175.7
5.500 63.0 87.5 109.4 152.0
6.000 55.2 70.4 87.9 112.0
 
 

Mám zájem o úpravu řídící jednotky!

 

 

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu