Škoda Octavia
1.6 MPI 75kW

Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy

OBD II zásuvka*
60 minut
2.057,- Kč vč. DPH

Popis úpravy

Zvýšit točivý moment motoru a tím i jeho výkon samotným chiptuningem není u této motorizace možné. Běžně se při chiptuningu využívá výkonová rezerva celé motorové soustavy, kterou lze poměrně snadno využít úpravou software řídící jednotky. Tato rezerva zde bývá programována z důvodů snažšího, či bezpečnějšího plnění homologačních emisních předpisů, snížení sazby povinného ručení (jež je v některých zemích odvozena od výkonu motoru), nebo je tím hlavním důvodem marketing a výraznější odstupňování jednotlivých motorizací.

V tomto případě disponuje osmiventilový čtyřválcový motor (bez naklápění vačkového hřídele) z výroby výkonem 75 kW a točivým momentem 142 Nm. Zde již nedisponuje agregát dostatečnou výkonovou rezervou a není tedy možné jeho zvýšení prostou úpravou datových polí řídící jednotky.

V software pro atmosférický motor lze měnit prakticky pouze hodnoty předstihu, bohatosti směsi a přechodové režimy. Předstih zapalování je u této motorizace již na mezi detonačního spalování, jeho zvýšení by mělo za následek omezování velikosti předstihu signálem čidla klepání do ECU. Ventilový rozvod motoru rovněž softwarovou cestou ovlivnit nelze (jedná se o mechanickou záležitost), není tedy možné do motoru dostat významně více vzduchu.


Vstřikování většího množství paliva by tedy vzhledem k omezenému množství vzduchu nepřinášelo kýžený výsledek, navíc by do celého procesu negativně zasahovala regulace z lambda sondy. Zbývá tedy jen optimalizace přechodových stavů. Přechodovými stavy rozumíme opožděnou reakci motoru na změnu polohy pedálu akcelerátoru při jeho přidání nebo ubrání. Jízda s takto upraveným SW je plynulejší a příjemnější, současně se mírně sníží spotřeba paliva, jelikož nedochází ke zbytečnému prošlapování plynového pedálu, když motor se sériovým SW reaguje se zpožděním.

Důležité upozornění:
sportovní filtry tento požadavek také účinně neplní, navíc nejsou určeny pro běžný každodenní provoz, takže mají zásadní a negativní vliv na životnost motoru.

Jedná se o úpravu určenou pro motory s kódem AVU, BFQ a BSE.

*Modifikovaný SW nahráváme přímo ve vozidle, ECU motoru se tedy nemění. Na úpravu držíme tzn. sofwarovou záruku, při poruše řídící jednotky do nové zdarma nahrajeme modifikovaný software.

 

Mám zájem o úpravu řídící jednotky!

 

 

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu