Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy
výměna ECU*
45 minut
7.744,- Kč vč. DPH
Zkušenosti z více jak 80.000 námi provedených aplikací seřízení řídících jednotek jsou takové, že seřízení nemají vliv na jejich vlastní spolehlivost ani na spolehlivost motorů a jejich příslušenství. Zmiňujeme se o tom proto, že podobného účinku jako má seřízení řídící jednotky lze dosáhnout i tzv. POWER-BOXem což je "mezikus" do elektrické instalace motoru, který dává nepravdivý signál řídící jednotce motoru o velikosti účinku turbodmychadla. Výsledky těchto opatření jsou v zásadě známé: 200 totálních havárií motorů v Německu a podle našich informací minimálně 4 u nás.
Seřízená řídící jednotka reguluje jednotlivé veličiny kontinuálně a ve vzájemné závislosti, čímž nedochází k neduhům powerboxů jako je škubání, nadměrné kouření a především zmíněné destrukci motorů. Seřízením programu řídící jednotky jsme dosáhli zvýšení výkonu motoru z 81 kW na 97 kW při 3.990 ot./min., což je nárůst o 16 kW (21 PS). Kroutící moment vzrostl ze sériových 235 Nm na 307 Nm při 2.370 ot./min (nárůst 72 Nm), tedy přibližně parametrů sériového 2,5 l TDI.
Spotřeba paliva se při shodném stylu jízdy, se s využitím lepších parametrů, např. při předjíždění, prakticky nemění. Při plném využití nového potenciálu se samozřejmě zvyšuje podle individuálního stylu jízdy. Seřízená řídící jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G, ATAL a pod. jako sériová, je tak zjistitelná pouze jízdní zkouškou.
Upozornění: U motorů s turbodmychadlem doporučujeme po vetší zátěži dochladit motor resp. turbodmychadlo pomalejší jízdou nebo cca 1 minutovým během motoru na volnoběh po zastavení vozidla! Tato doporučení platí i pro sériové provedení ŘJ. Předejdete tak poruše turbodmychadla (velká teplota a spotřeba oleje a následně zadření motoru). Pozor také na nekvalitní naftu! Ve FAQ můžete vidět, jak dopadají trysky vstřikování, pokud se rozhodnete šetřit na špatném místě.
*Úprava programu řídící jednotky (ECU) se provádí výměnným způsobem, do vozu instalujeme upravenou ŘJ, původní si ponecháme. Na námi upravenou řídící jednotku držíme záruku 2 roky na hardware (vlastní ŘJ) a pět let na software. Provedení diagnostiky, výměna řídící jednotky a zkušební jízda trvá cca 45 minut.
ot./min. | výkon (kW) | točivý moment (N.m) | ||
---|---|---|---|---|
série | po úpravě | série | po úpravě | |
1.500 | 29.0 | 31.0 | 185.0 | 195.0 |
2.000 | 49.2 | 62.0 | 235.0 | 295.0 |
2.500 | 60.2 | 80.0 | 230.0 | 307.0 |
3.000 | 69.0 | 91.0 | 219.0 | 290.0 |
3.500 | 75.0 | 93.0 | 204.0 | 254.0 |
4.000 | 81.0 | 97.0 | 193.0 | 231.0 |
4.500 | 71.0 | 95.0 | 151.0 | 201.0 |
Jak vybírat tuningovou firmuPár dobrých rad
CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno
tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz