Škoda Octavia
1.9 TDI 66kW

Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy

výměna ECU*
45 minut
7.744,- Kč vč. DPH

Popis úpravy

Zkušenosti z více jak 80.000 námi provedených aplikací seřízení řídících jednotek jsou takové, že seřízení nemají vliv na jejich vlastní spolehlivost ani na spolehlivost motorů a jejich příslušenství. Zmiňujeme se o tom proto, že podobného účinku jako má seřízení řídící jednotky lze dosáhnout i tzv. POWER-BOXem což je "mezikus" do elektrické instalace motoru, který dává nepravdivý signál řídící jednotce motoru o velikosti účinku turbodmychadla. Výsledky těchto opatření jsou v zásadě známé: 200 totálních havárií motorů v Německu a podle našich informací minimálně 4 u nás.

Seřízená řídící jednotka reguluje jednotlivé veličiny kontinuálně a ve vzájemné závislosti, čímž nedochází k neduhům powerboxů jako je škubání, nadměrné kouření a především  zmíněné destrukci motorů. Seřízením programu řídící jednotky jsme dosáhli zvýšení výkonu motoru ze 66 kW na 84,5 kW při 3.900 ot./min., což je nárůst o 18,5 kW (25 PS). Kroutící moment vzrostl ze sériových 210 Nm na 269 Nm při 1.970 ot./min (nárůst 59 Nm), tedy parametrů lepších než má originální silnější verze motoru TDI.

Spotřeba paliva se při shodném stylu jízdy, se s využitím lepších parametrů, např. při předjíždění, prakticky nemění. Při plném využití nového potenciálu se samozřejmě zvyšuje podle individuálního stylu jízdy. Seřízená řídící jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G, ATAL a pod. jako sériová, je tak zjistitelná pouze jízdní zkouškou.


Upozornění: U motorů s turbodmychadlem doporučujeme po vetší zátěži dochladit motor resp. turbodmychadlo pomalejší jízdou nebo cca 1 minutovým během motoru na volnoběh po zastavení vozidla! Tato doporučení platí i pro sériové provedení ŘJ. Předejdete tak poruše turbodmychadla (velká teplota a spotřeba oleje a následně zadření motoru). Pozor také na nekvalitní naftu! Ve FAQ můžete vidět, jak dopadají trysky vstřikování, pokud se rozhodnete šetřit na špatném místě.

*Úprava programu řídící jednotky (ECU) se provádí výměnným způsobem, do vozu instalujeme upravenou ŘJ, původní si ponecháme. Na námi upravenou řídící jednotku držíme záruku 2 roky na hardware (vlastní ŘJ) a pět let na software. Provedení diagnostiky, výměna řídící jednotky a zkušební jízda trvá cca 45 minut.


Diagram průběhu naměřených hodnot

 


Tabulka hodnot výkonu a točivého momentu

ot./min. výkon (kW) točivý moment (N.m)
série po úpravě série po úpravě
1.500 24.0 28.0 51.0 62.0
2.000 49.0 57.0 210.0 269.0
2.500 54.0 65.0 172.0 251.0
3.000 59.0 76.0 149.0 245.0
3.500 63.0 82.0 128.0 230.0
4.000 66.0 84.0 106.0 202.0
4.500 58.0 78.0 100.0 196.0
 
 

Mám zájem o úpravu řídící jednotky!

 

 

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu