Úpravou jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru v celém rozsahu využitelných otáček, maximum 139 Nm je potom k dispozici při 2.500 ot./min. oproti 129 Nm v sérii. Budete–li se v provozu držet v tomto rozsahu otáček, budete mít zároveň nejmenší spotřebu paliva. Maximální výkon se zvýší ze 47 na 55 kW při stejných otáčkách 4.500 ot./min. Další zlepšení zaznamenáte v tzv. přechodových režimech - při rychlém ubrání, nebo naopak přidání „plynu“ motor reaguje bez zbytečných prodlev a škubání.
Funkce imobilizéru SIEMENS montovaného v prvovýrobě zůstává zachována, kdo nevěří, nechť si nechá vyrobit klíč spínací skříňky bez čipu, resp. s čipem, ale bez přizpůsobení – motor po spuštění cca za 2 sekundy zhasne. Upravená řídící jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G, ATAL, V.A.S jako sériová, její úpravu lze odhalit prakticky jenom jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny.
Zkušenosti z provozu jsou takové, že nejnižší námi zaznamenaná průměrná spotřeba paliva je 4,5 l/100 km, průměr se pohybuje kolem 6 l/100 km.
*Úprava programu řídící jednotky (ECU) se provádí výměnným způsobem, do vozu instalujeme upravenou ŘJ, původní si ponecháme. Na námi upravenou řídící jednotku držíme záruku 2 roky na hardware (vlastní ŘJ) a pět let na software. Provedení diagnostiky, výměna řídící jednotky a zkušební jízda trvá cca 30 minut.
Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy
výměna ECU*
30 minut
9.680 Kč vč. DPH
ot./min. | výkon (kW) | točivý moment (N.m) | ||
---|---|---|---|---|
série | po úpravě | série | po úpravě | |
1.500 | 16.0 | 18.0 | 102.0 | 117.0 |
2.000 | 25.0 | 26.0 | 106.0 | 128.0 |
2.500 | 30.0 | 35.5 | 115.0 | 139.0 |
3.000 | 37.0 | 44.0 | 118.0 | 137.0 |
3.500 | 41.0 | 49.0 | 111.0 | 135.0 |
4.000 | 45.0 | 52.0 | 107.0 | 125.0 |
4.500 | 47.0 | 55.0 | 100.0 | 118.0 |
Jak vybírat tuningovou firmuPár dobrých rad
CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno
tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz